Zmniejszenie stężenia LDL przy pomocy inhibitorów PCSK9 – kliniczna korzyść z leków lipidowych cd

Na przykład, badania dotyczące wyników sercowo-naczyniowych nie są możliwe w przypadku homozygotycznej rodzinnej hipercholesterolemii, co jest dość rzadkie. Wykazano, że ewolokumab znacząco obniża poziom cholesterolu LDL u pacjentów z tym schorzeniem, a na podstawie dużej częstości przedwczesnych zgonów związanych z zaburzeniem został jednogłośnie zalecony do zatwierdzenia przez komitet doradczy. Pacjenci z istniejącą chorobą sercowo-naczyniową i utrzymującym się wysokim poziomem cholesterolu LDL pomimo intensywnej terapii statynami również mają ważne niezaspokojone potrzeby medyczne. Dla tej znacznie większej populacji FDA musi rozważyć korzyści wczesnego zatwierdzenia, biorąc pod uwagę możliwość, że leki zostaną zastąpione przez maksymalnie tolerowane statyny, mimo że istnieją o wiele lepsze dowody klinicznej korzyści statyn. Proponowane oznakowanie inhibitorów PCSK9 mogłoby wspierać ich stosowanie u pacjentów, którzy nie są w stanie przyjmować statyn – jest to kwestią niepokojącą, ponieważ nietolerancja statyn wydaje się być zbyt często diagnozowana (np. 70% pacjentów, którzy byli uznawani za niezdolnych do przyjmowania statyn w badaniach ślepej próby alirokumabowej) mg atorwastatyny dziennie przez 24 tygodnie). Chociaż jest to mało prawdopodobne, dodatkową obawą teoretyczną jest to, że powszechna dostępność inhibitorów PCSK9 może skłonić pacjentów włączonych do trwających prób końcowych do przyjmowania leków poza protokołem, tym samym zmniejszając integralność testów.
Pomimo ograniczeń dotyczących danych o korzyściach i ryzyku zebranych podczas dyskusji na temat obu leków PCSK9, komitet doradczy przegłosował 13 do 3, aby zatwierdzić alirokumab i 11 do 4 w celu zatwierdzenia ewolokumabu. Członkowie komitetu głosujący za zatwierdzeniem byli motywowani celem zapewnienia potencjalnie korzystnej opcji pacjentom z bardzo wysokim ryzykiem choroby przed zakończeniem dużych prób z wynikiem sercowo-naczyniowym. Wielu członków komitetu, w tym ci, którzy poparli zatwierdzenie, stanowczo orzekło, że poziom cholesterolu LDL nie jest wiarygodnym substytutem dla korzyści sercowo-naczyniowych i przyznał, że zatwierdzenie może doprowadzić do powszechnego stosowania przed ostateczną skutecznością i dostępnymi odpowiednimi danymi dotyczącymi bezpieczeństwa. Ta obawa może być nieco złagodzona przez wysokie koszty i wymagania dotyczące pozajelitowego podawania inhibitorów PCSK9.
Ustalenie dowodów na poprawę wyników sercowo-naczyniowych jest kluczem do oceny leków z jakiejkolwiek nowej klasy leków mających na celu zmniejszenie tego ryzyka. Podobnie jak alirokumab i ewolokumab obniżają poziom cholesterolu LDL, ostateczny dowód zmniejszenia częstości zdarzeń sercowo-naczyniowych jest niezbędny. Trwające badania mające na celu przedstawienie takich dowodów powinny wyjaśnić rzeczywiste korzyści kliniczne i możliwe ryzyko dla leków.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu pod adresem.
Ten artykuł został opublikowany 7 października 2015 r. O godzinie.
Author Affiliations
Od Harvard Medical School i Oddziałów Medycyny Kardiologicznej i Prewencyjnej, Oddziału Medycyny, Brigham i Szpitala dla Kobiet – zarówno w Bostonie (BME); Departament Medycyny, Alpert Medical School oraz Departament Usług Zdrowotnych, Polityki i Praktyki, School of Public Health, Brown University; i Ocean State Research Institute, Providence VA Medical Center – wszystko w Providence, RI (RJS); i Departament Medycyny, Oddział Kardiologii, University of Colorado School of Medicine oraz CPC Clinical Research – oba w Aurora (WRH)
[więcej w: dentysta w krakowie, dentysta płock, dentysta Kraków ]