W naszej statystyce klinicznej spostrzegalo sie najwieksza smiertelnosc wsród osób dotknietych migotaniem przedsionków

W naszej statystyce klinicznej spostrzegało się największą śmiertelność wśród osób, dotkniętych migotaniem przedsionków, li chorych na przewlekłe zapalenie i zwyrodnienie mięśnia sercowego (w 60%). U chorych z wadami serca przebiegającymi z migotaniem przedsionków śmiertelność wynosiła 28%, w chorobie Basedowa z migotaniem przedsionków 12°10. Leczenie. Dolegliwości oraz zaburzenia krążenia, które wywołuje trzepotanie i zwłaszcza migotanie przedsionków, wymagają czynnego wkroczenia lekarskiego. W przypadkach chorób często wikłających się migotaniem przedsionków zwraca się szczególną uwagę na usunięcie wszystkich czynników, które sprzyjają powstawaniu migotania. Prócz tego postępowania zapobiegawczego, stosuj e się leczenie przyczynowe oraz spokój, nawet w postaci leżenia w łóżku. Jeżeli takie postępowanie zawodzi, wtedy należy przejść do leczenia naparstnicą oraz przetworami chininy. Naparstnica utrudnia przewodzenie podniet w mięśniu sercowym (ujemne działanie dromotropowe) i przez to usuwa liczne słabe skurcze komory bezwartościowe, a nawet szkodliwe dla krążenia, a zwiększając jego kurczliwość bezpośrednio i pośrednio przez poprawę ukrwienia wywiera wybitne działanie dodatnie także na przedsionki, zmniejszając ich przepełnienie. [przypisy: gabinet stomatologiczny zielona góra, program stomatologiczny, ortodonta wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: gabinet stomatologiczny zielona góra ortodonta wrocław program stomatologiczny