The Vernacular of Risk – Przemyślenie reklamy reklam farmaceutycznych bezpośrednio do konsumenta ad

Działacze zdrowia kobiet domagali się podjęcia działań po ujawnieniu, że wiedza na temat zagrożeń dla zdrowia związanych z pigułkami – w tym potencjalnie śmiertelnymi zatorami płucnymi – często była trzymana z dala od kobiet lub pozostawiona lekarzom w celu przekazania ich według własnego uznania. Począwszy od 1970 roku, FDA wymagało od producentów podawania informacji dla pacjentów w każdym pakiecie pigułek antykoncepcyjnych. W przeciwieństwie do technicznych ulotek dla farmaceutów, ta ulotka dla pacjenta (PPI) wskazywałaby na ryzyko zdrowotne pigułki w jasnej, codziennej prozie. Jednak jak szybko FDA odkrył, nie było wyraźnego porozumienia co do najlepszego sposobu dostarczania informacji o zagrożeniach pacjentom. Pierwszy projekt PPI stał się punktem zwrotnym w debatach nad relacjami między FDA, producentami leków, konsumentami i lekarzami. Tytuł Co powinieneś wiedzieć o pigułkach antykoncepcyjnych . Dokument zawierający 600 słów, opisany w języku świeckim, dotyczy ryzyka dla zdrowia, skutków ubocznych i przeciwwskazań dla doustnych środków antykoncepcyjnych. Zarówno profesja medyczna, jak i przemysł farmaceutyczny stanowczo sprzeciwiały się proponowanej broszurce, a agencja macierzysta FDA, Departament Zdrowia, Edukacji i Opieki Społecznej, opowiadała się za zmianą brzmienia w celu rozwiązania problemów prawnych. W odpowiedzi na naciski ze strony profesjonalnych, przemysłowych i rządowych interesów, FDA opracowała krótszą, mniej szczegółową wersję. Zmieniony tekst, o długości 100 słów, zawierał tylko 5 symptomów efektów ubocznych, podczas gdy wcześniejszy projekt znalazł się na liście 25. Zniknęły statystyki dotyczące zwiększonego ryzyka i śmiertelności z powodu choroby zakrzepowo-zatorowej; edytowana wersja po prostu wspomniała o zaburzeniach krzepnięcia krwi jako o możliwym powikłaniu.
W czasie komentowania PPI, FDA otrzymało ponad 800 odpowiedzi, większość z nich narzekała na niewystarczające ujawnienie negatywnych skutków. Jednak wkładka, która ostatecznie trafiła do druku, była jeszcze bardziej anemiczna: nie wyszczególniała żadnych objawów, mówiąc konsumentom, aby powiadomili lekarza, jeśli zauważy się jakiś dyskomfort fizyczny. Cztery z siedmiu zdań w wstawce opisują dostępność broszury informacyjnej, która pacjenci mogą zgłaszać prośby od lekarzy. Ta 800-literowa broszura, napisana wspólnie przez American Medical Association (AMA), FDA i American College of Obstetricians i Gynecologists, dostarczyła więcej informacji, ale bardzo niewiele kobiet faktycznie je otrzymało.
Dopiero w 1977 roku, po tym, jak FDA nakazała stosowanie PPI w celu informowania o nowo ujawnionych zagrożeniach dla zdrowia związanych z produktami estrogenowymi, konsumenci otrzymywali prawo do rutynowego otrzymywania tych samych technicznych informacji o pakiecie, co lekarze i farmaceuci. Następnie, w 1979 r., FDA zaproponowała PPI w języku świeckim dla wszystkich leków na receptę. Ale kiedy lekarze, farmaceuci i firmy farmaceutyczne odeszły w niepamięć, agencja zmniejszyła swoje ambicje do trzyletniego programu pilotażowego dla 10 rodzajów narkotyków. Nawet ten zredukowany mandat nie przyniósł skutku, po tym, jak administracja Reagana – dążąc do deregulacji, prywatyzacji i mniejszego rządu – wymagała od agencji federalnych dokonania przeglądu konieczności i opłacalności istniejących i proponowanych przepisów. FDA odroczyła wdrożenie programu PPI w 1981 r. I odwołała go w przyszłym roku, opierając się na dobrowolnym podejściu do sektora prywatnego.
Po unieważnieniu niektóre pisemne informacje na temat leków na receptę zostały opracowane przez mozaikę organizacji, w tym AMA, USA
[przypisy: centrum medyczne rzeszów, zdrowy tryb życia wikipedia, nfz szczecin sanatorium kolejka ]

Powiązane tematy z artykułem: centrum medyczne rzeszów nfz szczecin sanatorium kolejka zdrowy tryb życia wikipedia