Migotanie napadowe

Migotanie napadowe, czyli przemijające, spostrzega się w toku chorób zakaźnych, nawet w ostrym zapaleniu migdałków podniebiennych, zwłaszcza zaś w grypie, nadto w mocznicy, w chorobie Basedowa, w zatruciu przetworami naparstnicy itd. U osób z sercem zupełnie zdrowym zdarza się migotanie przedsionków, jako zaburzenie czynnościowe. Postać tę, jako jeden z pierwszych opisał Mściwój Semerau-Siemianowski uzależniając ją od wzmożonego napięcia nerwu błędnego, który hamując węzeł zatokowy Keith-Flacka sprzyja powstawaniu bodźców pozazatokowych. Wzmożenie napięcia nerwu błędnego może powstawać odruchowo, jak to spostrzegałem np. w napadzie kamicy żółciowej, w ostrym zapaleniu wyrostka robaczkowego, także pod wpływem czynników psychicznych i toksycznych. Opisano przemijające migotanie przedsionków także w związku z objawami trawiennymi pochodzenia alergicznego powstającymi w razie zetknięcia się uczulonych tkanek z alergenem. Takie przypadki spostrzega się najczęściej na tle nagłej, znaczne bębnicy (meteorismus). [podobne: argentum nitricum roztwór, janome it1011, szwajcarski system opieki zdrowotnej ]

No Responses to “Migotanie napadowe”

1. Bugger says:

Lekarze czesto sie wsciekaja, ze ludzie na wlasna reke dokdztalcaja sie w internecie

2. Aleksandra says:

[..] Artukul zawiera odniesienia do tresci: materac do spania[...]

3. Kalina says:

Mój mąż prawie pięć lat temu miał udar niedokrwienny połowiczny prawostronny.

Powiązane tematy z artykułem: argentum nitricum roztwór janome it1011 szwajcarski system opieki zdrowotnej