Intensywność bólu przewlekłego – nieprawidłowa miara cd

Zapożyczanie zasad leczenia od ostrej i końcowej opieki z bólem, szczególnie skupienie się na punktach natężenia bólu, ma niefortunne i szkodliwe konsekwencje. Zasada titrate-to-effect kończy się niepowodzeniem, gdy ból jest chroniczny, ponieważ nasze najlepsze leczenie bólu przewlekłego nie powoduje natychmiastowej lub istotnej zmiany natężenia bólu. Terapia multimodalna obejmuje behawioralne, fizyczne i zintegrowane podejście medyczne. Nie jest on dostosowywany do natężenia bólu, ale ma główny cel, jakim jest zmniejszenie dystresu, niepełnosprawności i cierpienia związanego z bólem. Kiedy to się uda, może nastąpić zmniejszenie natężenia bólu – lub akceptacja może sprawić, że natężenie bólu będzie mniej ważne dla funkcjonowania i jakości życia. Proponujemy, aby natężenie bólu nie było najlepszą miarą sukcesu leczenia bólu przewlekłego. Gdy ból jest chroniczny, jego intensywność nie jest prostą miarą czegoś, co można łatwo naprawić. Potrzeba wielu miar złożonych przyczyn i konsekwencji bólu, aby wyjaśnić ból i poinformować o leczeniu multimodalnym. Ale żadne podsumowanie ilościowe tych środków nie będzie w adekwatny sposób uwzględniać ciężaru lub znaczenia przewlekłego bólu u konkretnego pacjenta. W tym celu nic nie jest bardziej odkrywcze ani terapeutyczne niż rozmowa między pacjentem a klinicystą, która pozwala pacjentowi być słyszanym, a lekarz docenia doświadczenia pacjenta i oferuje empatię, zachętę, opiekę i nadzieję.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Dr Ballantyne zgłasza otrzymywanie grantów od Pfizer i bycie przewodniczącym Lekarzy odpowiedzialnego za przepisywanie opioidów. Dr Sullivan zgłasza otrzymywanie grantów od firm z programu opiatów REMS oraz osobistych opłat od Janssen i Relievant.
Formularze ujawnień dostarczone przez autora są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu pod adresem.
Author Affiliations
Z Zakładu Anestezjologii i Bólu Medycznego (JCB) oraz Wydziału Psychiatrii i Behawioralnych Nauk (MDS), University of Washington School of Medicine, Seattle.

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
1. Międzyagencyjny komitet koordynujący badania bólu. Narodowa strategia bólu: kompleksowa strategia zdrowia na poziomie bólu. 2015 (http://iprcc.nih.gov/docs/DraftHHSNationalPainStrategy.pdf).

2. Kolodny A, Courtwright DT, Hwang CS, i in. Receptę na opioidy i heroinę: podejście do epidemii uzależnienia w kontekście zdrowia publicznego. Annu Rev Public Health 2015; 36: 559-574
Crossref Web of Science Medline
3. Hashmi JA, Baliki MN, Huang L i in. Ból zmiany kształtu: przewlekły ból pleców przesuwa reprezentację mózgu z układu nocyceptywnego na emocjonalny. Brain 2013; 136: 2751-2768
Crossref Web of Science Medline