Intensywność bólu przewlekłego – nieprawidłowa miara ad

Dla wielu pacjentów, zwłaszcza tych, którzy uzależnili się od opioidów, utrzymywanie niskiego poziomu bólu wymaga ciągłych lub nasilających się dawek opioidów kosztem pogorszenia funkcji i jakości życia. A dla wielu innych osób, zwłaszcza dla nastolatków i młodych dorosłych, zwiększony dostęp do opioidów doprowadził do nadużyć, uzależnień i śmierci. Wskaźniki intensywności bólu niekoniecznie odzwierciedlają uszkodzenie tkanki lub intensywność wrażeń u pacjentów z przewlekłym bólem. Natężenia bólu przewlekłego nie można wiarygodnie przewidzieć na podstawie stopnia lub ciężkości uszkodzenia tkanki, ponieważ przewlekły ból nie jest determinowany głównie przez nocycepcję. Funkcjonalne badania neuroobrazowe i inne prospektywne badania kliniczne pokazały, że to, co wydaje się być takim samym bólem, początkowo związane jest z klasycznymi sensorycznymi matrycami bólu , ale później wiąże się z regionami mózgu zaangażowanymi w emocje i nagrody. Z czasem intensywność bólu staje się mniej powiązana z nocycepcją, a bardziej z czynnikami emocjonalnymi i psychospołecznymi.3
Cierpienie może być związane w równym stopniu ze znaczeniem bólu, co jego intensywnością. Ból krótkotrwały może być rozdzierający, ale jest lepiej tolerowany i powoduje mniejsze cierpienie, ponieważ jest skończony i może być niezbędny do osiągnięcia wartościowego celu, takiego jak poród, uzdrowienie lub osiągnięcia sportowe. Uporczywa bezradność i beznadziejność mogą być podstawową przyczyną cierpienia pacjentów z przewlekłym bólem, ale znajdują odzwierciedlenie w doniesieniu o wysokiej intensywności bólu. Silne poparcie dla takiego związku między znaczeniem bólu a stopniem cierpienia można znaleźć w uldze, która pojawia się, ponieważ lęk zmniejsza się, gdy źródło bólu jest zrozumiałe, ból nie jest już zagrożeniem, lub znane jest skuteczne leczenie. pod ręką.4
Wiele interdyscyplinarnych i multimodalnych terapii zalecanych w Narodowej Strategii Bólu wykorzystuje strategie radzenia sobie i akceptacji, które przede wszystkim zmniejszają cierpienie związane z bólem i tylko wtórnie zmniejszają intensywność bólu. Gotowość do akceptowania bólu i zaangażowania w cenne czynności życiowe pomimo bólu, może zmniejszyć cierpienie i niepełnosprawność, niekoniecznie zmniejszając intensywność bólu. Pacjenci, którzy zgłaszają największą intensywność bólu przewlekłego są często przytłoczeni, są obciążeni współistniejącym używaniem substancji lub innymi stanami zdrowia psychicznego i potrzebują tego rodzaju kompleksowego wsparcia psychospołecznego, oferowanego przez podejścia do leczenia multimodalnego. Opieranie się na ocenach natężenia bólu prowadzi zwykle do stosowania leczenia opioidami u pacjentów z problemami zdrowia psychicznego lub nadużywania substancji, którzy mają najmniejsze szanse na skorzystanie z leczenia opioidami i którzy najprawdopodobniej doznają uszczerbku na zdrowiu – zjawisko, które nazwaliśmy selekcja negatywna 5 Pacjenci ci częściej niż inni są leczeni długoterminowo opioidami i lekami uspokajającymi, nadużywają swoich leków i odczuwają działania niepożądane leków prowadzące do wizyt na oddziale ratunkowym, hospitalizacji i śmierci.
National Pain Strategy przedstawia szereg inicjatyw, które mają pomóc w osiągnięciu transformacji kulturowej potrzebnej do zmniejszenia obciążenia przewlekłego bólu w Stanach Zjednoczonych. Wiele z tych inicjatyw rozpoznaje, że przewlekły ból różni się od krótkotrwałego bólu w jego przyczynach, psychopatologii i znaczeniu społecznym
[patrz też: nfz szczecin sanatorium kolejka, katowice medycyna estetyczna, implanty ortodontyczne ]

Powiązane tematy z artykułem: implanty ortodontyczne katowice medycyna estetyczna nfz szczecin sanatorium kolejka